9 | You pulled a gun on me.

Wow. Jag älskar känslan när man upptäckt något fantastiskt och det här är en sådan stund, mina vänner. Det är ju såhär att jag ska till Bråvalla Festival nu i juni då Rammstein ska spela and you know me, i just have to be there. Men så förra veckan så kände jag att jag hade väldigt dålig koll över fler band som skulle spela under torsdagen så jag kikade vad mer för bandsläpp som gjorts och det är då jag gör den här upptäckten: Blossoms! På riktigt, jag är blown away. Blossoms är ett indiepop/rock-band från England och det är en sådan fullträff, något precis i min smak. På vissa tracks så osar det 60s vibe alá The Doors till att sedan ha låtar som är rockigare, någon slags Rival Sons-känsla till att sedan helt byta till någon 80s vibe alá G som i Gemenskap. Alltså, hör ni? Det är ju allt jag älskar, mixat i ett band. 
 
Måste tipsa om några särskilda låtar förutom den här ovanför: Cut me and I'll bleed, Blown Rose, Charlemagne, Blow, At most a Kiss, Smoke och Getaway. Dessa tracks har spelats flitigt under de senaste dagarna och det känns självklart att jag kommer kolla in killarna live på torsdagen. Dagens tips allihopa, check them out! Ciao for now!



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

Moa Hansson heter jag. En hårdrockstjej på tjugotre år som just nu är bosatt i Östersund med min sambo Emil.

Mitt största intresse är att fotografera och det gör jag med min Canon EOS 70D. Även musik, film, anime, manga och att skriva ligger mig nära hjärtat. I denna blogg kommer jag skriva om mina tankar, drömmar, visioner och åsikter. Och mer därtill. Allt som gör moa till moa. Min hemsida: moahansson.se