Italien summering!

Jag kom hem från Italien i söndagskväll men har inte haft orken att skriva ett inlägg om det då både jag och Emil blev riktigt förkylda efter resan. Nu känner jag mig något piggare men dessutom peppad att skriva om denna fantastiska men något intensiva resa! Here we go!
 
Resan började för precis en vecka sedan, förra torsdagen alltså. I princip så bestod hela dagen och kvällen till att resa från Östersund till Stockholm, från Stockholm till Schweiz och slutligen från Schweiz till Italien. En väldigt intensiv resa men som överlag gick väldigt bra. Vi kom fram till vårt vandrarhem som hette Hostel Alessandro vid ca halv ett tiden på natten, så vi slocknade ganska så snabbt, haha!
 
På fredagen så blev det att jag och sällskapet åkte till Vatikanstaten och besökte då Peterkyrkan, helt fantastiskt var det - vilken syn! Vi hade otroligt fint väder, strosade runt och kikade på allt det fina och bara tog in kulturen & självklart tog en massa bilder. Vi var tyvärr aldrig till Sixtinska Kapellet, utan det fick bli en annan gång. Hursomhelst så var det riktigt mäktigt och en riktig upplevelse!
När vi kom tillbaka till vårt vandrarhem så var man så slut att man mest bara åt middag, tog det lugnt och det blev en & annan cider på rummet & vi bara varvade ned. Jag visste att lördagen skulle bli ännu mer intensiv så jag tror vi gick & lade oss redan klockan halv tolv, haha! Hursomhelst så blev det lördag och då hade vi Colusseum, Spanska Trappan, Pantheon och Fontana Di Trevi på schemat.
 
Vi började med Colusseum och herrejisses vad mäktigt det var! Blev en himla massa bilder och en riktigt fräck upplevelse! Vi gick vidare till en restaurang i närheten, vandrade, tog bilder och kom tillslut till Pantheon, vilket också var väldigt fräckt. Sedan vidare mot Fontana Di Trevi och Spanska Trappan. Tror dock att iochmed att man var så himla trött och sliten av den intensiva resan och iochmed att man gick så mycket så uppskattade man det inte lika mycket som man skulle ha gjort annars. Plus att vissa saker tyvärr var under ombyggnad vilket var synd. Men verkligen fantastiskt att få uppleva Rom & kulturen. Vi avslutade med en riktigt god middag precis utanför vandrarhemmet och packade ihop oss iochmed att vi skulle upp klockan fem på morgonen dagen efter.
Och så blev det söndag och hela dagen & kvällen gick åt till att resa hemåt igen. För att summera hela resan så tycker jag att det varit riktigt roligt! Italien är så himla vackert och jag har verkligen trivts! Jag önskade att jag varit kvar några dagar till iochmed att det blev så pass intensivt, men är så så nöjd & kommer definitivt åka dit fler gånger! Ciao for now people! 
Postat av: POOS

2014-11-06 @ 19:16:46 URL: http://www.fames.se/POOS

Det låter som en helt magisk resa!! :)




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

Moa Hansson heter jag. En hårdrockstjej på tjugotre år som just nu är bosatt i Östersund med min sambo Emil.

Mitt största intresse är att fotografera och det gör jag med min Canon EOS 70D. Även musik, film, anime, manga och att skriva ligger mig nära hjärtat. I denna blogg kommer jag skriva om mina tankar, drömmar, visioner och åsikter. Och mer därtill. Allt som gör moa till moa. Min hemsida: moahansson.se