Germany, part 2.

Lördag i Berlin; vi började dagen med en sovmorgon efter den tröttsamma men fantastiska fredagen. Vi hade bestämt dagen innan att vi skulle gå runt i Berlin; se historiska saker från andra världskriget, det som var kvar av Berlin-muren och helt enkelt lite sightseeing. Dock så var det världens sämsta väder just på lördagen. Det verkligen spöregnade hela dagen och kvällen. Men tur nog så hade vi med oss regn-ponchos, så vi tog oss ut ändå. Dock så uppskattade man inte det hela lika mycket, eftersom man var stel, frusen och hade ont i varje del av kroppen sedan konserten. Men jag är glad att jag gick ut, fotade och fick se riktigt historiska ting. 
 
Seriös Moa på andra bilden..  Kände att jag var tvungen att få med en bild i våra blåa ponchos, haha!
Vi gick till Brandenburger Tor, vilket kanske någon känner igen, det har kommit att bli en symbol för Berlin och är en historisk byggnad.
Efter det så gick vi till Förintelsemonumentet.
Efter det så gick vi vidare till det som var kvar av Berlin-muren och även en utställning som handlade om Hitlers väg till makten.
Vi gick sedan vidare till en restaurang där de serverade någonting som heter Döner Kebab, vilket var riktigt gott, åh! Annars bestod hela min diet under de här dagarna utav pommes, pommes, pommes, haha! Efter det gick vi och inhandlade lite dricka inför kvällen.
Kikade på när Bayern München blev Champions League mästare; fräckt! Sedan så spårade kvällen ut lite för mitt onyktra sällskap, haha! Blev inga fler bilder efter denna. Kan säga att kvällen handlade om 80 % stroh-rom, öl och skratt; hade en riktigt rolig kväll!
Postat av: cornyz.blogg.se

2013-05-27 @ 15:36:19 URL: http://cornyz.blogg.se/

åååh surt att det regnade så mycket :(
Hoppas ni hade det roligt ändå :D

Postat av: Anna Holm

2013-05-27 @ 22:48:34 URL: http://annamarialouiseholm.blogg.se/

Jävligt jämn match kan man säga ^^




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

Moa Hansson heter jag. En hårdrockstjej på tjugotre år som just nu är bosatt i Östersund med min sambo Emil.

Mitt största intresse är att fotografera och det gör jag med min Canon EOS 70D. Även musik, film, anime, manga och att skriva ligger mig nära hjärtat. I denna blogg kommer jag skriva om mina tankar, drömmar, visioner och åsikter. Och mer därtill. Allt som gör moa till moa. Min hemsida: moahansson.se