The Hobbit: Battle of the Five Armies World Premiere

Jag har fått vara med om något fantastiskt magiskt. Jag har fått vara del av The Hobbit: Battle of the Five Armies världspremiär i London! Något som jag tidigare bara drömt om kan jag nu säga är verklighet & det är en sådan surrealistisk känsla! Tänkte gå igenom lite hur hela dagen såg ut. Måndagen den 1 December 2014.
Jag har inga bilder från morgonen då vi köade, men vi började göra det strax innan klockan sju på morgonen iallafall. Redan då var det just över hundra personer som stod i kön. För att förklara lite snabbt: På söndagen (dagen innan premiären) så hade över ettusen armband getts bort till de första på plats, som fick garanterad plats inne på premiären. Vi kom fram så sent att vi inte fick garanterad plats, därav att vi var tvungen att börja köa så tidigt på måndagen för att ens ha en chans. Så vi visste redan på morgonen att det kanske inte skulle gå vägen, att det fanns en chans att det skulle hinna bli fullt. Timmarna gick långsamt, men det var viljestyrkan som fick en att orka. Allt som allt stod vi från 07.00 - 16.00 i kön. Hur gick det för oss då?
Vi var bland de sista femtio personerna som fick en garanterad plats! Vi hade sån himla tur! Vi blev ledda av vakterna fram till den gröna mattan, såg alla fans kring stängslen, kände all värme & den massiva kärleken och bara njöt medans jag gick till min plats. Vi hamnade på tredje raden vid ingången där skådespelarna sedan skulle in - vid Empire IMAX. Vi kikade oss omkring, vi var omringad av bildskärmar, vi såg klipp från Hobbit såsom Sagan om Ringen, trailers, osv. Nu började tiden gå fort, snart skulle det äntligen börja!
Vid ca kvart i fem så drog allt igång! Allting sändes live, det var givetvis press & media överallt och tusentals med människor - det var helt otroligt! Skådespelarna och annan crew från filmen började sakta men säkert rulla in och börja gå på den gröna mattan. Tänkte jag kunde visa en massa bilder som togs:
 
Jed Prophy (Nori) 
Richard Armitage (Thorin)
Ian Mckellen (Gandalf)
Andy Serkis (Gollum/Sméagol)
Ken Stott (Balin)
Martin Freeman (Bilbo)
Benedict Cumberbatch (Smaug/Necromancer)
Det var helt otroligt att få ha varit del av detta. Hur kan man ens smälta en sån här sak? Jag går på moln just nu och det är en sådan fantastisk känsla. Att åka till London, visa mitt stöd & min kärlek för dessa fantastiska filmer, att få vara del om något såhär stort & att få dela det med så många likasinnade, det är alldeles magiskt. 
 
Jag lade mina ögon på bland annat: Peter Jackson, Lee Pace, Luke Evans, Richard Armitage, James Nesbitt, Benedict Cumberbatch, Andy Serkis, Orlando Bloom, Billy Boyd & Ian Mckellen. Så mäktigt! Och somsagt, känslan när man först kommer in på premiären, får gå på gröna mattan, se alla fans, se alla bildskärmar och bara känna den här massiva kärleken, truly amazing. Detta är bland det bästa jag någonsin varit med om.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

Moa Hansson heter jag. En hårdrockstjej på tjugotre år som just nu är bosatt i Östersund med min sambo Emil.

Mitt största intresse är att fotografera och det gör jag med min Canon EOS 70D. Även musik, film, anime, manga och att skriva ligger mig nära hjärtat. I denna blogg kommer jag skriva om mina tankar, drömmar, visioner och åsikter. Och mer därtill. Allt som gör moa till moa. Min hemsida: moahansson.se