2/12 - A walk through London.

På tisdagen så tog vi en välförtjänt sovmorgon innan vi gick ut för att utforska London. Vi har varit i London en gång tidigare, men vi kände att vi ville kika på Big Ben & London Eye även denna gång. Sagt & gjort, så strosade vi runt och bara hade det bra och tog en massa bilder. Dock var man så mör efter premiären att man helt enkelt inte kunde gå mer efter ett tag, haha!
Vi fortsatte hem till vandrarhemmet, började packa ihop oss lite smått och började fundera hur vi skulle spendera vår sista kväll här. Vi bestämde oss för att dra till världens bästa restaurang nämligen Angus Steak House, sånt fantastiskt bra ställe - mums! Så himla värt och så gott! Vi avslutade med att ta en liten tripp runt några butiker där jag bland annat köpte en Sherlock-bok, en Hobbit-penna, Fairy Tail saker och lite julklappar till Emil, hihi! Överlag, en fantastiskt fin dag!
 
 
Postat av: POOS

2014-12-05 @ 18:12:58 URL: http://www.fames.se/POOS

Ni verkar ha haft det riktigt mysigt där borta! :)
Jag funderar på att boka in en weekend snart till London med min sambo. Hade varit skönt att komma iväg en stund och bara vara :)
Vad är dina topp 5 som man bara MÅSTE se?

Svar: Det var helt fantastiskt! Och ni gör alldeles rätt i att åka dit, det är min favoritstad i hela världen & är så himla mysig. Ska försöka göra en topp 5 lista över saker ni MÅSTE göra i London:
1: Se Phantom of the Opera musikalen. Viktigt! Det är så mäktigt!
2: Gå på restaurangen Angus Steak House - de har himmelsk mat, åh!
3: Givetvis gå en rundtur och kika på Big Ben, London Eye, Buckingham Palace, London Bridge, osv.
4: Om ni ska åka dit så kan det vara roligt att försöka tajma in er resa med kommande event i London. Tillexempel en filmpremiär med kändisar & annan film-crew. Då brukar det ofta hållas på Leicester Square (vilket är ett torg där det finns en massa biografer, restauranger och butiker) Så filmpremiär eller ej så bör ni vara på detta torg, det finns allt där! :)
5: Gå på Madame Tussauds! Du vet, vaxfigurer av kända människor, hihi! Även att ni går till Oxford Street - känd shopping-gata.

Lite småtips sådär - ni kommer ha en fantastisk tid där! :)
Moa




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

Moa Hansson heter jag. En hårdrockstjej på tjugotre år som just nu är bosatt i Östersund med min sambo Emil.

Mitt största intresse är att fotografera och det gör jag med min Canon EOS 70D. Även musik, film, anime, manga och att skriva ligger mig nära hjärtat. I denna blogg kommer jag skriva om mina tankar, drömmar, visioner och åsikter. Och mer därtill. Allt som gör moa till moa. Min hemsida: moahansson.se